Lisää tehokkuutta toimivasta yhteistyöstä

Jo vuosia ovat Icopal Katto Oy ja Nesco Oy tehneet hedelmällistä yhteistyötä. Tämä on kehittänyt molempien yhtiöiden toimintaa ja tunnettavuutta alati kasvavaan, myönteiseen suuntaan.

Icopal Katto Oy:llä on kymmenkunta toimipistettä ympäri Suomea. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli lähes 35 miljoonaa euroa. Palkkalistoilla oli noin 250 työntekijää. Nämä luvut nostavat Icopalin alansa johtaviin toimijoihin Suomessa. Yhtiö kuuluu osana laajempaan kokonaisuuteen eli BMI Group- konserniin. Icopal Katto Oy:n perustoimintaan kuuluvat yhtiön nimenkin mukaisesti erilaiset kattourakat niihin liittyvine moninaisine tehtävineen kuten esimerkiksi vesieristys, sokkelointi, pihakannet ja viherkatot sekä tietenkin kattoturvallisuus. Lisäksi yhtiö tarkastaa ja huoltaa. Esille pitää nostaa myös Ormax tiilikatot sekä kermitehdas.

– Kaikki työtehtävämme ovat meille yhtä tärkeitä ja sitoudumme niihin kaikkiin samanlaisella intohimolla, oli sitten kysymys omakotitalosta, isosta hallista tai jostakin muusta kohteesta, Espoon toimipisteen huollon työnjohtaja Tommi Nyberg vakuuttaa. Työtilaukset tulevat normaaleja kanavia pitkin eli puhelin pirahtelee ja sähköposti nakuttaa. Eikä korona-aikakaan ole tehnyt poikkeusta. Kattoja kun pitää rakentaa ja korjata tasaisesti aina.

Nescosta on kehkeytynyt mainio kumppani

Nesco Oy on ollut Icopal Katto Oy:n yhteistyökumppani jo usean vuoden ajan. Nesco toimittaa takuuvarmasti tarvittavat kattoturvallisuustuotteet. Mikäli laajasta varastosta ei löydy sopivaa tuotetta, se valmistetaan mittatilaustyönä kuhunkin kohteeseen. Onnistunut urakka vaatii hyvät valmistelut, ja niitä Tommi Nybergin mukaan Nescolta saa.

– Uuden työtehtävän alkaessa nescolaiset tulevat paikanpäälle kohteeseen. Tämän pohjalta laaditaan suunnitelmat eli tehdään laskelmat ja arvioidaan tarvittavat tarvikkeet ja niiden määrä. Erityisesti haluan nostaa esille Nescosta Pekka Uusitalon myynnin puolelta sekä Antti Korkealaakson teknisestä tuesta. Tämän kaksikon kanssa yhteistyö on sujunut hedelmällisesti jo pitkään. Aikataulut pitävät yleensä erinomaisesti, ja joskus tulee pieni viivästys, siitä ilmoitetaan asiakkaalle heti. Äärettömän harvoin käy niin, ettei jokin osa sovikaan paikalleen millilleen, ja tässä tapauksessa toimittaa Nesco uuden välittömästi. Mutta, Tommi vakuuttaa, tämä on todella harvinaista.

Kiasmassa tiivistyy yhteistyön saumattomuus

Mielenkiintoisia kohteita Icopal Katto Oy:lle on siunaantunut paljon, mutta tässä kohtaa huollon työnjohtaja Tommi Nyberg haluaa nostaa esille Kiasman projektin. Se sisälsi huoltokäytävän huoltovaijerilinjan, erilaiset asennustyöt ja kiinnitykset mm. metallipylväisiin sekä huoltotasoja ja putoamissuojaimia. Tommin mukaan kyseessä on malliesimerkki kahden yrityksen yhteistyön toimivuudesta. Esille tuli oivasti kaksi Nescon tärkeää lupausta eli palvelulupaus ja toimituslupaus: kerro mitä haluat ja Nesco kertoo mitä tarvitset ja toimittaa sen oikeanlaisena ja sovitussa ajassa.

– Kun lisää mukaan vielä tasa-arvolupauksen, siis saman, mitä meillä Icopalillakin korostetaan eli kaikkien asiakkaiden yhtäläisen tärkeyden, niin erinomainen toimintakonsepti on valmis. Tämä yhteistyö hyödyttää meitä molempia. Onnistuneet projektit lisäävät niin meidän kuin Nesco Oy:nkin asiakasluottamusta sekä tunnettavuutta ja poikivat uusia työtehtäviä, Tommi Nyberg kertoo luottavaisin mielen. Uskon, että yhteistyömme syvenee entisestään, ja yhteinen taipaleemme tulee jatkumaan vielä pitkään.

Lue lisää Nescon tarjoamista palveluista